2015-03-12 16:09:50

AUTORSTVO I CITIRANJE: Kako se piše bibliografija

Učenici sedmih razreda na satu organiziranom u školskoj knjižnici upoznati su s tematikom autorstva i pravilima navođenja bibliografskih podataka o korištenim izvorima u svojim radovima. Nastavna jedinica o autorstvu i citiranju znanstvenih članaka dio je Knjižnično-informacijske pismenosti i poticanja čitanja za sedme razrede, a naučene vještine učenici mogu primijeniti u pisanju referata, izradi prezentacija i oblikovanju plakata. 

 

Sat u knjižnici osmišljen je kao teorijsko izlaganje i razgovor s učenicima o autorskim pravima, potrebi navođenja nasuprot plagiranju izvornika - pri čemu se najzanimljivijim pokazalo plagiranje popularnih pjesama, a u drugom dijelu sata učenici su uz pojašnjenje bibliografskih elemenata važnih za stvaranje zapisa o korištenom izvoru samostalno vježbali pisanje bibliografije, odnosno popisa korištene literature. Služeći se shemom redoslijeda pojedinih elemenata, učenici su naučili razlikovati i pisati zapise o korištenim knjigama, člancima u časopisima i on-line izvorima. Dosadašnja praksa pisanja radova bez bibliografskog popisa time je nadograđena stavkom čije će poznavanje biti od sve većeg značaja u daljnjem obrazovanju.

 

 

 

 

     

Osnovna škola Dugo Selo