2014-02-10 10:33:34

NA SATU RAZREDNOG ODJELA: Osvijestimo životne vrijednosti

Sat razrednog odjela, osim što je prilika za rješavanje tekućih obveza, u prvom je redu mjesto susreta, međusobnog upoznavanja i razvijanja komunikacije između učenika i razrednika. Metoda koju učitelji rado primjenjuju u tu svrhu je radionica. 

Možda najvažniji kriterij u odabiru radionice za sat razrednog odjela je njezina aktualnost, odgovor na pitanja svojstvena pojedinom uzrastu. Jedan od takvih primjera je radionica u 6. c koju je vodila učiteljica povijesti i razrednica Zdenka Knežić.

Odgoj za životne vrijednosti započinje u obitelji, a škola nadopunjuje i otvara mogućnost razgovora o odgojnim pitanjima. U okviru radionice na temu životnih vrijednosti, učenici su u prvom redu imali priliku upoznati se s pojmom vrednota i kroz skupni rad iznijeti svoje stavove. Na pitanje voditeljice što smatraju životnim vrijednostima, učenici su iznosili svoje odgovore koji su se potom zapisivali na ploči. Među odgovorima su se našli različiti pojmovi i pogledi na vrednote. Od posjedovanja naprednog mobilnog uređaja, stjecanja slave kao životnog cilja, do pojmova poput poštenja, iskrenosti, marljivosti i drugih pozitivnih odlika.

Tu su učenici prepoznali i ulogu škole kao mjesta na kojem osim znanja, usvajaju i pozitivne modele ponašanja kroz pedagoški rad i životne primjere svojih učitelja. Sastavljajući piramidu vrednota, u svakoj su se grupi pri vrhu ipak našle životne vrijednosti zajedničke svima ljudima. Potom, učenici su kroz pantomimu predstavnika skupine prepoznavali određeni instrument koji je predstavljao pojedinu životnu vrijednost. Radionica je tako - kroz slike instrumenata koju čine skladu glazbenu harmoniju, učenicima približila problematiku odgoja za vrednote, životne odlike koje osiguravaju razvijanje pozitivnih osobina i  stvaraju harmonične odnose unutar društva.


Osnovna škola Dugo Selo