TERENSKA NASTAVA: Petaši posjetili Muzej krapinskih neandertalaca i Muzej oldtimera

U sklopu terenske nastave učenici petih razreda i njihovi razrednici Hrvoje Petrinić, Marijan Brajnović, Zvjezdana Bahmec, Ivan Dukmenić i Ankica Vidak te učiteljica Aleksandra Vajzović-Carić u petak, 4. studenog posjetili su Krapinu, odnosno Muzej krapinskih neandertalaca i Muzej oldtimera Presečki. Učenje u izvornom i atraktivnom okruženju te neposredno iskustvo bili su, prema riječima učenika, jako poticajni i zabavni. Izvještaje i dojmove učenika možete pročitati u nastavku.

Izlet u Krapinu

U petak, 4. studenog 2022. svi učenici petih razreda otputovali su u Krapinu. Autobusom nam je trebalo sat vremena da stignemo do Krapine. Dok smo se vozili, u busu je vladao pravi kaos. U jednom trenutku samo su se svi primili mobitela i počeli igrati Stumble Guys. Kad smo konačno stigli, prvo smo posjetili Muzej Oldtimera gdje smo vidjeli mnoge stare automobile te naučili nešto više o prvim vozačima i vozačicama. Jedna gospođa opisivala je modele pojedinih automobila te objašnjavala njihovu svrhu i izradu. Potom smo otišli na ručak te pojeli juhu, pohano meso i pomfrit te palačinke s čokoladom za desert. Poslije ručka krenuli smo prema Muzeju krapinskih neandertalaca. Pošto smo stigli pola sata ranije, prošetali smo uz jezerce (zapravo većina nas je trčala).

Penjali smo se uz jako strmo brdo i onda se spuštali niz tobogan. Potrošili smo nešto  energije i krenuli smo prema Muzeju krapinskih neandertalaca. Bilo je jako zanimljivo. Prvo smo pogledali kratki film o životu neandertalaca, a zatim su nas, grupu po grupu, poveli kroz muzej gdje smo vidjeli jako puno zanimljivih stvari. Prvo smo se upoznavali s nastankom svijeta, mineralima te dinosaurima, a zatim smo obilazili skulpture razvijanja čovjeka. Nakon što smo shvatili kako su nastali prvi ljudi, učili smo o prvim životinjama: od izumrlih do onih koje vidimo i danas.

Ušli smo u jednu veliku prostoriju gdje su bile modeli ljudi tadašnjeg doba kojima je prikazan njihov život. Na kraju smo otišli u suvenirnicu gdje je bilo svega: knjiga, velikih olovaka, magneta, kopalja, ogrlica, minerala... Kako je padala kiša, morali smo trčati do busa, a onda smo se vozili još neko vrijeme dok nismo došli do jedne prekrasne crkve. Unutra je bilo puno skupocjenih slika i skulptura. Ne znam je li on bio svećenik ili samo vodič, no čovjek je bio jako ljubazan i sve nam lijepo objasnio te nekolicini učenika, uključujući i mene, poveo da vidimo orgulje. Nekoliko mojih prijateljica koje znaju svirati klavir te učiteljica 1. d razreda Aleksandra Vajzović-Carić, koja je bila s nama, svirale su orgulje, a onda smo zavirili u njihovu unutrašnjost. Potom smo razgledali crkvu i oprostili se od vodiča te otišli kupiti namirnice za povratak.

Kad smo se vratili u bus, bili smo umorni. Svi znamo da kombinacija kiše i sunca stvara dugu, koja je bila ogromna. Svi su se smirili i naginjali da ju bolje vide. Cijelim putem u busu se čuo samo lagani žamor učenika. Napokon smo stigli pred školu te smo se na brzinu oprostili i otišli svojim kućama.

Paula Samaržija, 5. c

U Krapini mi je bilo prekrasno, a nadam se da su se i ostali dobro proveli. Vidjeli smo i naučili puno toga, a najbolje je bilo u Muzeju krapinskih neandertalaca. Jako su mi se svidjeli modeli neandertalaca jer su tako dobro napravljeni da izgledaju kao pravi ljudi. Crkva koju smo posjetili jako je lijepa zbog prekrasno oslikanog stropa, punog različitih motiva. Neki od nas čak su i zasvirali na orguljama.

Na ručak smo pošli gladni. Restoranom se širio miris ukusnog obroka i hrana je zaista bila odlična - za prste polizati! Izlet u Krapinu jedan mi je od najboljih doživljaja s razredom. U busu smo se dobro zabavljali, razgovarali, igrali različite igre i slušali pjesme.

Dora Dominković, 5. e

Ujutro smo se našli u školi, a poslije doručka bili smo spremni za polazak. Do Muzeja oldtimera vozili smo se otprilike sat vremena. U Muzeju smo razgledavali stare automobile i motore. Najviše mi se svidjela postava na drugom katu, a mogli smo sjesti i u jedan vojni džip. Na svakom katu bili su izloženi i mali primjerci automobila izrađeni od keramike.

Potom smo imali pauzu za ručak, a na meniju su bili pohana piletina, pomfrit i palačinke. Poslije ručka posjetili smo crkvu sv. Majke Božje Jeruzalemske. Strop crkve prekrasno je oslikan, a oltar je od zlata. Crkveno dvorište također je prekrasno uređeno. Vodič koji nas je proveo kroz crkvu dao mi je časopis. Zajedno smo se fotografirali, a zatim otišli u Muzej neandertalaca.

Prvo smo pogledali film o krapinskom pračovjeku. Za vrijeme filma jedna se mačka ušuljala unutra i besplatno posjetila Muzej. Film mi je bio malo neugodan za gledanje i više mi se svidio sljedeći koji se bavio teorijom velikog praska. U muzeju mi se svidio prikaz DNK spirale i jedna soba koja je uređena kao džungla. Na kraju smo na štandovima kupili suvenire.

Jako mi se svidio izlet u Krapinu, a posebno Muzej krapinskog neandertalca.

Bruna Šturm, 5. b

Do Krapine vozili smo se sat vremena. Prvo smo pogledali Muzej oldtimera gdje su izložena neka divna, stara vozila. Moja prijateljica Bruna ušla je u jedan od automobila i bilo mi je to jako smiješno.

Poslije Muzeja ručali smo u restoranu i hrana je bila izvrsna. Zatim smo posjetili crkvu Majke Božje Jeruzalemske. To je najljepša crkva koju sam ikad vidjela. Puna je zanimljivih detalja, a s kora svirale su orgulje. U lijepom dvorištu ispred crkve poigrali smo se kratko a zatim otišli u Muzej neandertalaca. Prvo smo pogledali film o krapinskom pračovjeku i zatim krenuli u razgledavanje Muzeja. Vidjeli smo pravu kost mamuta, razvoj čovjeka, film o velikom prasku, razliku u kosturu neandertalca i današnjeg čovjeka, kosti neandertalca koje su pronađene u Krapini.

Kad smo izišli iz Muzeja, lagano je kišilo. Pričekali smo da kiša prestane i krenuli prema školi.

Korana Radić, 5. b

U Krapini smo posjetili Muzej oldtimera, crkvu Majke Božje Jeruzalemske i Muzej krapinskog neandertalca. Vožnja do tamo trajala je jedan sat. U Muzeju oldtimera izloženi su stari automobili i motori. Najviše mi se svidio žuti mercedes i motori na trećem katu.  U Muzeju krapinskog neandertalca vidjeli smo kako se čovjek razvijao kroz godine i kako su nastali svijet i godišnja doba. Vidjeli smo kosti mladog dinosaura i kosti neandertalaca.

Posjetili smo crkvu u Krapini i saznali puno zanimljivosti o njoj. Na zidovima crkve nalazi se puno slika anđela, Adama i Eve i slično. Vidjeli smo i skulpturu Marije kako drži maloga Isusa Krista. Prošli smo uskim prolazom iza oltara i stigli do orgulja. Pogledali smo kako one izgledaju iznutra.

Ručali smo juhu, pohance i krumpiriće s kečapom i palačinke s čokoladom. Na izletu je bilo super, zabavno i lijepo. Najviše nam se svidio Muzej oldtimera.

Tea Jakopović, 5. b

Čim sam došao u školu, odmah sam potražio svoga najboljeg prijatelja Erika Bogojevića kako bismo zajedno otišli u kuhinju i doručkovali. Potom smo sjeli u autobus i krenuli prema Krapini. U busu je bilo najbolje, družili smo se, igrali i razgovarali.

Prva naša destinacija bila je Muzej oldtimera gdje smo vidjeli predivne automobile. Druga destinacija bila je Muzej krapinskih neandertalaca. Pogledali smo film, a nakon razgleda Muzeja mogli smo u suvenirnici kupiti razne stvarčice i ja sam kupio laser. Slijedio je povratak prema školi gdje je naš izlet završio.

Fran Harcet, 5. b

objavio: Lada Grdan   datum: 22. 11. 2022.

POPIS UDŽBENIKA

• Naj 10 pitanja

• Nedavna pitanja

• Arhiva pitanja

Kakva vam je bila ova školska godina?

Ispis statistike od 13. 4. 2010.